jak schudnąć

Nocna dieta, czyli jak schudnąć w czasie snu

nocna dietaNocna dieta jest nowym trendem w odchudzaniu. Została ona opracowana przez dr Caroline Apovian z Bostońskiego Centrum Medycznego. Dzięki tej diecie w nocy możemy zgubić kilka zbędnych kilogramów.
 

Jaka jest tajemnica tej diety?

 
Dieta ta polega na stosowaniu przez sześć dni w tygodniu zbilansowanej diety, czyli spożywaniu takich produktów, które wspomagają proces budowy mięśni. Siódmego dnia natomiast dotychczasowy jadłospis zastępujemy proteinowymi koktajlami. 
 
Dodatkowo bardzo ważną rolę w całym procesie odgrywa sen. Naukowcy udowodnili, że niedobór snu spowalnia metabolizm i źle wpływa na odchudzanie. Dr Apovian również zauważyła tę zależność, dlatego do swojej diety, jako jeden z jej głównych filarów, dodała sen. Gdy śpimy co najmniej 8h, jesteśmy bardziej wypoczęci i mniej głodni. Osoby, które śpią mniej niż 7h na dobę, pozbawione są fazy REM, podczas której spalanych jest najwięcej kalorii.
 

Jakich rezultatów się spodziewać?

 
Osoby, które praktykowały tę dietę, chudły 0,9kg podczas snu i ok. 4kg podczas tygodnia. Warto dodać, że nie wykonywały one podczas odchudzania żadnych dodatkowych ćwiczeń. Nocna dieta pozwala nie tylko na ograniczenie ilości spożywanego jedzenia ale także wzmacnia mięśnie.