jak schudnąć

Odchudzanie a dieta

dieta odchudzającaSkuteczne odchudzanie musi opierać się na diecie, która, obok treningu i suplementacji, jest jedną z najlepszych metod odchudzania. Jeśli zastanawiamy się, jak zgubić brzuch, pozbyć się boczków i poczuć się lżej, przejście na odpowiednią dietę będzie najlepszym rozwiązaniem. No właśnie, na odpowiednią dietę, czyli jaką? 
 

Jakie są rodzaje diet?

 
Na dietetycznym rynku aż roi się od pomysłów na to, jak skutecznie schudnąć, dzięki wprowadzeniu odpowiedniego sposobu żywienia. Lekarze, trenerzy i fanatycy zdrowego stylu życia prześcigają się w pomysłach na nowe metody odchudzania. Prawda jest jednak taka, że diety możemy podzielić na dwa rodzaje – te „błyskawiczne”, dzięki którym szybko schudniemy, jednak nie będzie to obojętne dla naszego zdrowia, a także, zazwyczaj, spowoduje efekt jo – jo oraz te, które trwają dłużej, ale czerpią pełnymi garściami z zasad zdrowego odżywiania. 
 

Jaką dietę wybrać i jak ją stosować?

 
Gdy szukamy sposobu na to, jak się odchudzić i nie wrócić zaraz do starej wagi, wybór diety opartej o zasady zdrowego odżywiania, wydaje się być wyborem rozsądniejszym od wyboru tzw. diety – cud. Według zaleceń lekarzy i dietetyków, aby utrzymać prawidłową wagę, codziennie powinno się zjadać ok. 5 – 6 niewielkich posiłków (złożonych ze zdrowych, pełnowartościowych produktów) w odstępach czasu ok. 2,5 – 3 godziny. Przez ten czas żołądek jest w stanie strawić pokarm, jaki sobie dostarczyliśmy, a my nie chodzimy głodni, dzięki czemu nie podjadamy między posiłkami i nie tyjemy. Obok odpowiedniego żywienia, nie zapomnijmy również o tym, że skuteczne odchudzanie zapewni nam też picie ok. 2 litrów niegazowanej wody dziennie.